هارمونی

دست نوشته های هنری

هارمونی

دست نوشته های هنری

آشنایی مختصر با رشته گرافیک فنی حرفه ای

   

 

       رشته گرافیک

 

توسعه رشته گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سر در گمی نشود . طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط ، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد .

گرافیک پیچیدگی های خاص خود را دارد و تابع سلیقه های متفاوت و نگاه های گوناگون است . رنگ ها معانی خاص خود را دارند و خطوط تعابیر خاص خودشان را . یک گرافیست می تواند در مورد تمامی ابعاد زندگی از طریق ارائه تصویر با مخاطبان خود صحبت کند . ناگفته نماند که ارتباطات تصویری با پیشرفت و توسعه تکنولوژی از طریق امکانات متنوعی که در دنیا ایجاد گردیده در امر پیام رسانی و انتقال مفاهیم موثر واقع شده است .

در طی تحصیل شما با مبانی هنرهای تجسمی ، طراحی 1 و 2 ، پایه و اصول صفحه آرایی ، رنپ شناسی ، مبانی تصویر سازی ، خط در گرافیک ، خوشنویسی ، چاپ دستی ، مناظر و مرایا ، کارگاه گرافیک ، تاریخ هنر ایران و جهان و عکاسی 1 و 2 آشنا می شوید . زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :

طراح نشانه ، تمبر و اسکناس

طراح تیتراژ تلویزیونی

طراح حروف و خط

طراح آگهی و تابلوهای تبلیغاتی

کاریکاتوریست

طراح تیزر و فیلم های تبلیغاتی

طراح بسته بندی

طراح جلد کتاب ، مجله ، نوار ، بروشور ، کاتالوگ

تصویر گر و صفحه آرا ، طراح پوستر ، اوراق اداری

و .....

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد