هارمونی

دست نوشته های هنری

هارمونی

دست نوشته های هنری

آموزش مجازی

   

   عصر کنونی را عصر ارتباطات ، عصر انفجار اطلاعات ، عصر فراصنعتی ، عصر دانش و غیره نامیده اند.در این عصر ، قافله دانش و فناوری با سرعتی باورناپذیر و شگفت انگیز پیش می رود و اگر جوامع بخواهند همپای این قافله راه بسپارند بایستی حرکت کُند و سنتی خویش را کنار گذاشته و آهنگی تند و سریع برای گام برداشتن اختیار کنند؛ که اگر جز این باشد از قافله باز می مانند و این به مفهوم گسستن حلقه ارتباط ایشان با دیگر جوامع و انزواست

  

در این چرخه تحولات و پیشرفت فناوری ، آنچه بیش از همه جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده ، ظهور فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT: Information و Communication: Technology است.

این فناوری نظریه مک لوهان رامبنی بر کوچک شدن جهان و ایجاد دهکده جهانی محقق کرده و به گونه ای باورنکردنی ، فاصله ها را از میان برداشته و ارتباطات را بسیار سهل تر از پیش در سطح جهان برقرار ساخته است.

همزمان با تغییرات سریع فنون و مهارتها و ظهور پدیده های نوین در فناوری اطلاعات و تأثیر آنها بر شیوه ها و روشهای زیستن ، فرایند آموزش نیز که یکی از ارکان اساسی و بنیادین جوامع است متحول و دگرگون شده است.

آموزش الکترونیکی ، همچنان که از نامش برمی آید :  

شامل همه آموزشهایی است که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی ، تصویری ، رایانه ای ، شبکه ای و غیره انجام می شود.

آموزش الکترونیکی پدیده ای جدید و نو در دنیای امروز است که هنوز در بسیاری از نقاط جهان ناشناخته است یا شناخت اندک و مبهمی از آن وجود دارد در صورتی که آموزش غیرحضوری یا آموزش از راه دور ، سالهاست که به لحاظ تحولات و تغییرات ساختار اجتماعی و فرهنگی جهان معاصر در عرصه آموزش و یادگیری وارد و نهادینه شده است. در حقیقت آموزش الکترونیکی یکی از شیوه های آموزش از راه دور است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد